Noodplanningscoördinator

De stad Eeklo, gemeente Sint-Laureins en Kaprijke hebben een samenwerkingsverband om te zorgen voor goede afgestemde nood- en interventieplannen. De stad Eeklo treedt op als initiërende en aanwervende gemeente en is hiermee de juridische werkgever van de coördinator noodplanning.

Zie jij in noodsituaties zowel problemen als oplossingen? Ben je iemand die goed om kan met noodsituaties?  Werk je graag adviesverlenend?

Dan is onze openstaande vacature als noodplanningscoördinator écht iets voor jou! Gezien onze geweldige collega een nieuwe opportuniteit aangaat, zijn we op zoek naar een toffe collega om deze eenpersoons-cel op te volgen. Ook al werk je zelfstandig in deze functie, je komt terecht in een een tof team.

Als noodplanningscoördinator sta je in voor de opmaak en opvolging van de nood- en interventieplannen voor algemene 'noodsituaties' of bij grote evenementen. Niet alleen werk je voor stad Eeklo, je staat ook ter beschikking van de gemeenten Kaprijke en Sint-Laureins zodat er een goed afgestemd beleid is. 

Samen met de verschillende burgemeesters, de gemeentelijke diensten en hulpverleningsorganisaties in de regio, organiseer je en coördineer je de nodige preventieve, operationele en strategische acties in geval van calamiteiten. 

Takenpakket

Een greep uit je gevarieerd takenpakket:

  • Het up-to-date houden van het algemeen nood- en interventieplan (NIP) en de bijzondere nood- en interventieplannen (BNIP).
  • Je speelt een sturende rol in het zonaal oefenbeleid.
  • Je neemt initiatieven om de nood- en interventieplanning onder de aandacht te houden bij alle actoren.
  • Het adviseren van de burgemeesters, gemeentelijke diensten, bedrijven, e.d. op vlak van nood- en interventieplannen, publieke veiligheid en volksgezondheid is een belangrijke factor in deze functie. 

Graag meer weten? Bekijk dan zeker de inlichtingenbrochure in bijlage waar het volledige takenpakket in opgenomen is.

Profiel

Uiteraard kan je heel oplossingsgericht denken, maar je ziet ook (mogelijke) problemen en anticipeert hierop. Je bent ook gepassioneerd door veiligheid en preventie en werkt graag adviserend.
Daarnaast beschik je over volgende competenties:

  • Je werkt graag en goed zelfstandig
  • Je beschikt over een diploma dat toegang geeft tot niveau B (graduaat, bachelor)
  • Je beschikt over een geldig rijbewijs B
  • Je beheerst de Nederlandse taal zeer goed
  • Bij voorkeur heb je reeds kennis van specifieke regelgeving nood- en interventieplanning en de algemene regelgeving (gemeentedecreet, ...)

Wat bieden wij?

Uiteraard krijg je een verloning op basis van salarisschaal B1-B3, maar daarnaast bieden wij ook tal van voordelen aan ons personeel.

  • Een fulltime tewerkstelling van onbepaalde duur.
  • Tal van extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, eco-cheques, tweede pensioenpijler 3%, ...
  • We voorzien een volledige tussenkomst in trein- en busabonnementen voor woon-werkverkeer. Fiets je liever, geen probleem, ook dan krijg je de maximale fietsvergoeding.
  • Glijdend uurrooster met heel wat flexibiliteit en mogelijkheid tot structureel telewerk met thuiswerkvergoeding.
  • Vlotte vakantieregeling met 35 dagen op jaarbasis (fulltime).

Interesse?

Stuur je kandidatuur, samen met je c.v. en (pas)foto, een kopie van je hoogst behaalde diploma, een kopie van je rijbewijs B en een recent uittreksel uit het strafregister model 1 (niet ouder dan drie maanden) via onderstaande knop. Solliciteren kan uiterlijk t.e.m. dinsdag 7 december 2021. Kandidaturen ingediend na 7 december 2021 of onvolledige kandidaturen na 7 december 2021 zijn ongeldig. De examenproeven gaan door in januari 2022.

Solliciteer hier

Inlichtingenbrochure noodplanningscoördinator.pdf142 Kb(pdf)