Maak nu je afspraak online!

Wie een afspraak wenst bij de diensten Burgerzaken, Milieu, Stedenbouw en de Sociale dienst kan dit vanaf nu ook online maken via de website.

Het werken op afspraak biedt tal van voordelen:

  • je kiest zelf de dag en het tijdstip van de afspraak;
  • je hoeft niet meer aan te schuiven en te wachten wat een tijdsbesparing oplevert;
  • bij het maken van een afspraak verneem je onmiddellijk welke documenten je eventueel moet meebrengen;
  • je bent zeker dat de medewerker met de nodige expertise aanwezig is op het moment van de afspraak;
  • afhankelijk van het soort afspraak ligt het dossier reeds voorbereid klaar;
  • je krijgt een persoonlijke behandeling;
  • je ontvangt een herinneringsmail en sms zodanig dat je je afspraak niet vergeet.

Werken alle diensten op afspraak?

De diensten Burgerzaken, Milieu, Stedenbouw, Sociale dienst werken zowel op afspraak als met vrije toegang. Het postpunt Watervliet en Huis van de Vrije Tijd zijn steeds vrij toegankelijk. Een overzicht van de openingsuren per dienst vind je op onze website: www.sint-laureins.be/contact. Online afspraken kunnen momenteel enkel gemaakt worden op de momenten waarop de diensten op afspraak werken en niet tijdens de vrije toegang. Op termijn zal dit uitgebreid worden. 

Heb ik voor alles een afspraak nodig?

Je kan al heel wat zaken van thuis regelen via het e-loket. Kijk daarom eerst op www.sint-laureins.be/eloket voor je een afspraak maakt. Bepaalde attesten kan je online aanvragen en ontvang je onmiddellijk in je mailbox. Bijvoorbeeld uittreksel strafregister, attest van gezinssamenstelling, attest van hoofdverblijfplaats, akte van huwelijk, akte van wettelijke samenwoning, ...

Kan ik een afspraak wijzigen of annuleren?

In de bevestigingsmail die je krijgt na het maken van een afspraak, kan je jouw afspraak annuleren of wijzigen.

Maak ik meerdere afspraken als ik meerdere producten nodig heb?

Voor bepaalde producten kan je direct aansluitende afspraken maken. Wanneer je bijvoorbeeld op 'huisvuil-/pmd-/asbestzakken en gft-stickers (aankoop)' klikt, zal de website je automatisch andere producten tonen die je kan toevoegen aan je afspraak. Zie je het tweede product niet staan? Maak dan een tweede afzonderlijke afspraak.

Hoe maak ik een afspraak?

Stap 1

Ga naar de afsprakenpagina op deze website:

Een afspraak maken

Stap 2

Kies waarvoor je een afspraak wenst te maken (= een product). Indien producten kunnen gecombineerd worden dan komt er links onderaan 'voeg extra product toe'.

Stap 3

Selecteer een datum en tijd. Standaard wordt de eerstvolgende mogelijkheid weergegeven maar je kan steeds de datum en het tijdstip nog aanpassen.

Stap 4

Controleer en bevestig je gegevens.

Stap 5

Bevestig de afspraak

Na de bevestiging ontvangt je een mail met daarin een samenvatting van de afspraak en, indien nodig, de documenten die je moet meebrengen naar de afspraak. Via deze mail kan je de afspraak nog wijzigen of annuleren. Ongeveer 24 uur voor de afspraak plaatsvindt, ontvang je een herinneringsmail. Wie zijn gsm nummer invoert, zal ongeveer 2 uur voor de afspraak nog een bericht krijgen ter herinnering.

Gepubliceerd op donderdag 14 okt 2021 om 12:56