aaa
rss
Printvriendelijke versie
PDF

identiteitskaart: elektronische

Wat?

Er worden enkel nog elektronische identiteitskaarten (EID) uitgereikt.

Voor wie?

Voor iedere inwoner van de gemeente vanaf twaalf jaar.

Wat moet ik meebrengen?

Een recente pasfoto, oproepingsbrief en de oude identiteitskaart.

Kostprijs?

Gewone aflevering : 21 euro

Spoedprocedure (Dag +1) : 132,60 euro

Spoedprocedure (Dag +2) : 89 euro

Spoedprocedure met gecentraliseerde levering in Brussel (Dag +1) : 100,70 euro

Wat zijn de stappen?

Samen met je oproepingsbrief (in geval van verlies is dit een attest dat je van de politie hebt ontvangen) bied je je aan bij onze dienst. Daar wordt een basisdocument opgemaakt dat je persoonlijk moet ondertekenen en waarmee de elektronische identiteitskaart kan aangevraagd worden.

Net voor de elektronische identiteitskaart ter beschikking ligt bij de bevolkingsdienst (ongeveer een drietal weken na de opmaak van het basisdocument), ontvang je thuis een witte omslag met het logo van de Belgische Staat. Aan de binnenkant van die omslag verwijder je twee kleine strookjes papier. Hieronder staan je PIN- (4 cijfers) en PUKcode (6 cijfers). Met deze PIN- en PUK-code en je oude identiteitskaart kom je PERSOONLIJK naar de dienst Bevolking voor het activeren van de elektronische identiteitskaart.

Bevolking

Dorpsstraat 91
9980 Sint-Laureins
T 09/218 76 57
F 09/218 76 50
burgerzaken@sint-laureins.be