aaa
rss
Printvriendelijke versie
PDF

mijn dossier

Officiële attesten thuis afprinten via “mijn dossier”

“Mijn dossier” is een online toepassing die toegang geeft tot uw dossier in het Rijksregister.

Via de toepassing Mijn Dossier kan je:

- Uw gegevens in het Rijksregister checken.

- Zien wie uw gegevens de laatste 6 maanden geraadpleegd heeft.

- Bepaalde attesten (vb. attest van gezinssamenstelling, …) raadplegen, downloaden of afdrukken. Deze documenten hebben dezelfde wettelijke waarde als het document dat je bij het gemeentebestuur kan afhalen. Mijn Dossier maakt het dus mogelijk om deze van thuis uit aan te vragen. Je hoeft dan niet langer naar het gemeentehuis. Dit bespaart je heel wat tijd en een verplaatsing.

Juridische waarde

De attesten verkregen via ‘Mijn DOSSIER’ bevatten de digitale stempel van het Rijksregister en hebben bijgevolg dezelfde juridische waarde als attesten afgeleverd door de gemeente. De instanties die deze attesten opvragen, mogen deze digitale versie dus niet weigeren.

De overheid heeft er bij de instanties op aangedrongen attesten die via Mijn Dossier zijn verkregen als geldig te beschouwen en nooit te weigeren.

Er wordt zelfs sterk aanbevolen de digitale versie te gebruiken want enkel in de digitale vorm kan men de rechtsgeldigheid van de digitale attesten goed controleren . 

Hoe werkt het?

Surf naar de website https://mijndossier.rrn.fgov.be.

Aanmelden doe je met behulp van jouw elektronische identiteitskaart. Nadat je uw eID in de kaartlezer hebt gestoken, zal je ook uw pincode moeten invoeren. Klik vervolgens op “mijn attesten” en daar heb je nu reeds de keuze uit 10 verschillende attesten. Je kan het attest afprinten of downloaden om elektronisch door te zenden naar de vragende instantie.

mijn dossier
Klik om te vergroten

Bevolking

Dorpsstraat 91
9980 Sint-Laureins
T 09/218 76 57
F 09/218 76 50
burgerzaken@sint-laureins.be