aaa
rss
Printvriendelijke versie
PDF

Mijn vuilnis werd niet opgehaald: wat te doen?


De ophalingen van de afvalfracties aan huis verlopen in 99% van de gevallen zonder problemen. Een dikke pluim voor de ophalers die dit in weer en wind toch telkens weer klaarspelen.

Toch kan het eens gebeuren dat je afval niet werd opgehaald. Dat kan allerlei redenen hebben: er is een ophaler ziek en een nieuwe collega moet inspringen en kent nog onvoldoende de routes, de zak stond verstopt achter een voertuig en was onvoldoende zichtbaar voor de ophalers, ...

 Meldpunt

Van zodra je opmerkt dat je afval niet werd opgehaald bel je best volgend gratis nummer: 0800 13 580.

Dat kan elke werkdag tussen 9 uur en 12 uur en van 13 uur tot 17 uur.

In het weekend kan je indien gewenst een boodschap inspreken. Vermeld altijd je eigen telefoonnummer, de afvalfractie die niet werd opgehaald en je eigen adres (straat en huisnummer en gemeente).

Je kan ook online klachtenformulier invullen via www.ivmmilieubeheer.be.

 Plaats afval tijdig buiten

De ophalingen starten al om 7 uur. Het is niet omdat jouw straat altijd rond 10 uur wordt opgehaald dat dit een week later ook het geval zal zijn.

Door allerlei redenen kunnen de routes in een andere volgorde worden gereden. Zet je afval dus tijdig buiten!

In onze gemeente mag het afval vanaf 18.00 uur de avond vóór de ophaaldag buiten gezet worden.

Als deze werkwijze wordt gevolgd kunnen we het probleem nog sneller oplossen.

Terug naar alle nieuws