aaa
rss
Printvriendelijke versie
PDF

Huurbemiddeling door de Vlaamse Ombudsman


Sommige huurders en verhuurders van een woning komen in de problemen door de coronacrisis: de huurder betaalt de huur niet meer, de verhuurder weigert een dringende herstelling uit te voeren, huurder en verhuurder geraken het niet eens over hoe of wanneer de verhuis moet gebeuren, enz.

Vaak is het mogelijk om die problemen samen op te lossen maar niet altijd.

Huurders en verhuurders van een woning die er samen niet meer uit raken, kunnen vanaf nu gratis terecht bij de Vlaamse Ombudsman.

De Ombudsman zal proberen tussen huurder en verhuurder te bemiddelen en samen met de partijen naar een oplossing te zoeken. Deze bemiddeling blijft beperkt tot huurwoningen (hoofdverblijfplaats huurder).

Studentenkamers of handelshuur komen niet in aanmerking voor deze bemiddeling.

Contacteer de Vlaamse Ombudsdienst via de Vlaamse Infolijn op het nummer 1700 of via mail: info@vlaamseombudsdienst.be.

Meer gedetailleerde informatie over deze huurbemiddeling lees je hier (pdf, 104.5 kB).

www.vlaamseombudsdienst.be

Terug naar alle nieuws