aaa
rss
Printvriendelijke versie
PDF

Werking De Watergroep tijdens coronacrisis


Ook tijdens de huidige coronacrisis blijft De Watergroep haar klanten van kwaliteitsvol drinkwater voorzien. Om de dienstverlening als openbaar drinkwaterbedrijf niet in het gedrang te brengen, focussen we op de dringende en noodzakelijke opdrachten:

  • Productie en distributie van kwaliteitsvol drinkwater en industriewater
  • Werken noodzakelijk voor het veiligstellen van de werven
  • Straatherstel
  • Aanpassingswerken waarbij klanten zonder water zitten of waarbij kookadvies van kracht is
  • Herstel van lekken
  • Herstel van defecten (bv. verstoppingen riolering)
  • Dringende nieuwe aftakkingen
  • Dringende keuringen
  • Aangepast regime voor staalnames & analyses

Bij het uitvoeren van deze taken nemen we uiteraard de nodige hygiënemaatregelen en regels met betrekking tot social distancing in acht om de verspreiding van het coronavirus te vermijden. 

Optimaal online beschikbaar

Om onze medewerkers de mogelijkheid te geven zoveel mogelijk thuis te werken, is De Watergroep voor klantenvragen enkel nog bereikbaar via:

Ons klantennummer 02 238 96 99 is vanaf nu énkel nog beschikbaar voor dringende technische meldingen (bv. lek of storing).

Opgelet!

De Watergroep kreeg van enkele klanten de melding dat er momenteel valse facturen de ronde doen. Kreeg je een e-mail van afzender 'Watergroep' in je mailbox met als onderwerp 'Eind jaarafrekening' of 'De jaarrekening'? Wissen!

Hoe herken ik een e-mail van De Watergroep?

Deze e-mail is een typisch geval van een frauduleuze e-mail via 'phishing' (te herkennen aan persoonlijk e-mailadres, buitenlands bankrekeningnummer, foutief berekende waterfactuur, ...). Zo herken je onze e-mails:

  • Afzender: steeds een e-mailadres met @dewatergroep.be 
  • Rekeningnummer: controleer of het rekeningnummer gelijk is aan het rekeningnummer van je laatst betaalde waterfactuur. (Bij deze valse facturen is er sprake van een Duits bankrekeningnummer).
  • Facturen van De Watergroep komen terecht in je persoonlijke online klantenzone. Daar kan je al je waterfacturen raadplegen.
  • Een digitale waterfactuur van De Watergroep via e-mail omvat steeds de factuur als bijlage.

Neem bij twijfel contact op met onze klantendienst.

Terug naar alle nieuws